I butiksentrén hänger stora bilder på var och en av de tävlande. Kunderna får rösta på sitt favoritskägg och för varje röst går en krona till Cancerfonden.
– Vi har tryckt upp 1 200 röstsedlar, det har gått åt nära 1 000 redan, säger Henrik Rixtorp, tävlande nummer 7.

I vanliga fall brukar han köra tredagars skäggstubb. Nu när han inte rakat sig på en månad har han börjat kamma det.
– Det är lite tomtevarning över mig. Min son tycker att det är gosigt. I början var det stickigt, men nu när det blivit mjukt vill han krama det. När tävlingen är slut kommer jag raka ner till normalstatus.

Röstningen pågår 27 november till 7 december, i kundtjänsten i butiken.

Skäggtävlingen är en del av No Shave November, en internationell kampanj för att uppmärksamma cancer. Det var när en anställd hörde talas om att en annan butik hakat på tävlingen, som idén föddes på Ica Maxi Ängelholm.