Anna Arvidsson är både ordförande i Handels S-förening och aktiv i lokala ungdomskommittén i Malmö. Hon är positiv till att påverkansarbetet ska utgå från frågor som är viktiga för Handels medlemmar.

– Det gör att alla som vill engagera sig känner sig välkomna, även de som tidigare har skrämts av den starka kopplingen till Socialdemokraterna. Metoden kommer att göra det än mer uppenbart vilka partier som driver Handels frågor, säger Anna Arvidsson.
Hon kommer att delta i avdelningens nya samhällspolitiska arbetsgrupp och ser ingen motsättning mellan den och partiarbetet i S-föreningen.

Behovet av ett ungdomligt sätt att kommunicera fackets budskap är något Anna Arvidsson funderat mycket över. På Halloween i år gjorde ungdomskommittén i Malmö ett eget uppsökeri på temat ”bus eller godis” där man presenterade avtalsfrågor. Nästa projekt blir att försöka modernisera första maj-firandet.
– Vi jobbar med förslag som lattefrukost för LO:s ungdomsgrupper och seminarium om ungdomslöner. Målet är att göra första maj intressant för alla.