På de anställdas namnbrickor står inte bara deras namn, utan även deras bh-storlek. Både bröstomkrets och kupstorlek.
– Det kan vara bra att referera till i ett kundmöte, samtidigt som det känns jättejobbigt. Vi har snuskgubbar som går i butiken och tittar på min storlek. Varför ska alla veta den? Killar som säljer kalsonger behöver inte visa sin storlek, säger en av kedjans anställda som vill vara anonym.
– Annars skulle jag bli av med jobbet. Vi får inte svara på frågor.

Brickor med bh-storleken infördes för tre år sedan. De flesta anställda i de 17 butikerna i Sverige visar storleken. Kedjeledningen hävdar att det är frivilligt, men den anställde Handelsnytt pratat med upplever det som en oskriven regel.
– Det har aldrig varit något tal om att vi får ta bort det. Vi har mystery shoppers här, och har vi inte våra brickor med namn och storlek ger det massa minuspoäng.

Idén om att skylta med sin bh-storlek kom från de anställda själva och de flesta är positiva, menar Changes vd Susann Haglund. Syftet är att personalen ska kunna hänvisa till sig själva när kunderna ska hitta rätt storlek. Att göra det muntligt ger inte samma funktion, tycker hon.
Men varför är personalens storlek intressant, är det inte kundens som ska vara i fokus?
– Självklart, men många kunder har ingen susning om vilken storlek de har. Vi har 86 storlekar, det kan bli ett gytter för dem. Våra kunder är glada att de får en igenkänning, säger Susann Haglund.
Företaget har bara kvinnor anställda. Susann Haglund menar att kvinnliga kunder inte vill att en man ska följa med in i provrummet och mäta deras byst.

På andra kedjor är det här helt obekant. Det är heller inget de anställda vill vara med om.
– Att det skulle vara en service till kunderna tror jag inte ett dugg på, det förutsätter att det finns personal i alla storlekar. Det är ett förnedrande påhitt bara för att exploatera kvinnor, säger Birgitta Westin, klubbordförande på Lindex Boländerna i Uppsala.
Marja Åslund på butiken Triumph i Haninge berättar bara hur stor byst hon har om kunden frågar.
– Om man är med kunden i provhytten kan man säga det. Då har man en mer privat kontakt.
Madelene Andersson på Twilfit i Norrköping är inne på samma linje.
– Bh-storleken är privat. Inte en chans att jag skulle bli en bättre säljare av att visa den.

Än har bh-storlekarna på Change inte blivit en facklig fråga. En av lokalombudsmännen, Annamaria Hedlund i Umeå, har besökt butiken.
– Klart jag tycker det är kränkande, men de anställda hade inga större åsikter om det.